معرفی بهترین دکتر هیسترسکوپی در سمنان

رحم از حساس ترین اعضای بدن زنان است که ممکن است به علت های مختلفی دچار مشکل یا بیماری شود. هیستروسکوپی روشی برای تشخیص و درمان بیماری های داخل رحم است. جراحان و متخصصین زنان، از هیستروسکوپی تشخیصی برای پی بردن به علت مشکلات بیمار و خونریزی های غیر طبیعی او کمک میگیرند. هدف از هیستروسکوپی درمانی نیز ممکن است درمان چسبندگی رحم یا برداشتن فیبروم و پولیپ باشد. در این مطلب قصد داریم بهترین متخصص زنان برای هیستروسکوپی در سمنان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آیا هیستروسکوپی نیاز به بیهوشی دارد؟  تا چه اندازه برای درمان بیماری های زنان موثر است؟ چگونه بهترین دکتر هیستروسکوپی را پیدا کنیم؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید…

هیستروسکوپی چیست؟

هیستروسکوپی بوسیله ی دستگاهی به نام هیستروسکوپ انجام می شود. هیستروسکوپ یک لوله ظریف و باریک است که روی آن دوربین کوچکی وجود دارد. پزشک معالج شما، هیستروسکوپ را از طریق مجرای واژن، وارد رحم کرده و به این ترتیب می تواند فضای داخلی رحم شما را به طور کامل بررسی نماید. این کار باعث میشود پزشک بتواند علت خونریزی ها یا وجود هرگونه مشکل در داخل رحم را با دقت بالایی تشخیص دهد.

جراحی هیستروسکوپی روشی برای تشخیص و درمان بیماریهای رحم است
جراحی هیستروسکوپی روشی برای تشخیص و درمان بیماریهای رحم است – بهترین دکتر هیستروسکوپی در سمنان – دکتر الهام صفاریه ( انکولوژیست زنان)

علاوه بر کاربرد تشخیصی هیستروسکوپی، در مواقعی  برای انجام جراحی های درمانی نیز می توان از هیستروسکوپی استفاده کرد. جراحی هایی از جمله برداشتن فیبروم ها و پولیپ های داخل رحم و رفع چسبندگی رحم بوسیله این روش انجام می شوند.

در بعضی مواقع چنانچه بیمار نیاز به بررسی ها و معاینه ی وسیع تری داشته باشد، ممکن است پزشک اقدام به انجام همزمان لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی نماید. در این صورت تمام فضای داخل رحم و داخل لگن نیز قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.

نکته ای که در مورد انجام هیستروسکوپی تشخیصی یا درمانی اهمیت زیادی دارد، این است که به درست ترین شکل با استفاده از ابزار استاندارد انجام شود. بنابراین لازم است که به بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان برای هیستروسکوپی مراجعه کرده باشید.

آیا هیستروسکوپی با بیهوشی انجام می شود؟

جراحی هیستروسکوپی را می توان با بی حسی موضعی، بی حسی نخاعی و یا بیهوشی عمومی انجام داد. تشخیص اینکه کدام وضعیت برای حال بیمار مناسب تر است، بستگی به وضعیت جسمی و نیاز بیمار و همچنین تشخیص و صلاحدید پزشک دارد.

هیستروسکوپی چه کاربردهایی دارد؟

مواردی که درباره آنها می توان جراحی هیستروسکوپی انجام داد را در ادامه ذکر کرده ایم:

• معاینه و بررسی داخل رحم به منظور تشخیص علت خونریزی های غیر طبیعی واژن، قاعدگی شدید، دردهای لگن و مشکلات بارداری
  • تشخیص وجود فیبروم، پولیپ و یا توده های غیر سرطانی در رحم
  • برطرف کردن چسبندگی رحم ناشی از عفونت یا جراحی های دیگر
  • برداشتن و خارج کردن فیبروم، پولیپ و سپتوم رحم
  • تعیین محل مناسب قرارگیری IUD
  • نمونه برداری از توده های غیرطبیعی برای بررسی بیشتر
  • تشخیص علت سقط جنین مکرر

عمده ترین دلیل انجام هیستروسکوپی، تشخیص علت خونریزی غیر طبیعی واژن است. هرگونه خونریزی شدید، طولانی شدن مدت قاعدگی، خونریزی کمتر از مقدار طبیعی، خونریزی بعد از یائسگی و یا خونریزی در فاصله بین قاعدگی ها، خونریزی غیرطبیعی واژن در نظر گرفته می شود.

همچنین انجام هیستروسکوپی، می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی باز برداشتن فیبروم و پولیپ رحم باشد. نمونه برداری از توده های غیر طبیعی نیز توسط هیستروسکوپی امکان پذیر است.

عوارض بعد از هیستروسکوپی

همه ی روش های جراحی همراه با عوارضی هستند که غیر  قابل اجتناب است. ولی در حالت طبیعی، این عوارض پس از مدت کوتاهی بهبود پیدا خواهند کرد.

عوارض عمل هیستروسکوپی موارد زیر هستند:

• درد و التهاب مجرای واژن و دهانه رحم
  • سوراخ شدن رحم یا هرگونه آسیب به دیواره و دهانه رحم
  • احساس ضعف
  • عفونت

در ابتدای انجام هیستروسکوپی، فضای داخل رحم با وارد کردن گاز کربن دی اکسید باز می شود تا امکان مشاهده و بررسی آن برای پزشک به طور راحت تر و دقیق تر فراهم باشد. در اثر استفاده ی این گاز، ممکن است بیمار برای یک یا دو روز بعد از جراحی، دچار درد و انقباضات رحم شود.

عمل هیستروسکوپی چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که برای انجام هیستروسکوپی زمان لازم است، بستگی به مشکل بیمار دارد. اما به طور معمول انجام هیستروسکوپی با بی حسی یا بیهوشی حدود 30 الی 40 دقیقه طول می کشد.

بهترین دکتر برای هیستروسکوپی

هیستروسکوپی یک روش درمانی و تشخیصی است که مزایای زیادی نسبت به بسیاری از روش های دیگر دارد. برای مثال: برای انجام هیستروسکوپی نیازی به ایجاد هیچ برشی در واژن نیست. بنابراین مشکلی برای زیبایی واژن بوجود نخواهد آمد.

با این حال، حتی اگر همین روش ایمن و نسبتا بی خطر توسط  فردی که مهارت، دقت و تجربه کافی در این حوزه را ندارد انجام شود، می تواند برای بیمار مشکلاتی را بوجود آورد.

بنابراین برای مراجعه به بهترین دکتر هیستروسکوپی، در قدم اول از میزان دانش، مهارت و سابقه ی حرفه ای او در انجام این جراحی اطمینان پیدا کنید.

مورد بسیار مهم بعدی، کیفیت و به روز بودن تجهیزاتی است که پزشک برای انجام عمل از آنها استفاده می کند.

بهداشت و استریل بودن و محیط و تمام وسایل نیز موارد بسیار مهمی هستند که باید پزشک آن ها را رعایت کند تا بیمار دچار عفونت نشود.

در صورتی که بهترین دکتر را برای انجام عمل هیستروسکوپی خود انتخاب کرده باشید، پس از عمل می توانید بدون هرگونه مشکل به خانه برگردید و فعالیت های غیر سنگین خود را انجام دهید.

بهترین دکتر برای هیستروسکوپی در سمنان

دکتر الهام صفاریه، جراح و متخصص زنان، زایمان و انکولوژیست زنان در سمنان هستند که در زمینه ی درمان انواع سرطان های زنان، بیماری ها و زایمان سابقه ی فعالیت حرفه ای داشته و در حوزه های آموزشی نیز فعالیت ها و خدمات ارزشمندی را ارائه کرده اند. اگر به دنبال بهترین دکتر برای انجام هیستروسکوپی در سمنان و یا تشخیص و درمان هرگونه مشکل و بیماری حوزه زنان هستید، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت و صفحه اینستاگرام دکتر صفاریه با ایشان ارتباط برقرار نمایید.