دکتر الهام صفاریه
Search
Close this search box.

تنگ کردن واژن در سمنان

برای تنگ کردن واژن، از گذشته روش های متعدد و مختلفی وجود داشته؛ که در میزان و نحوه اثربخشی باهم فرق دارند. گشاد و شل شدگی واژن، یکی از مشکلاتی است که نه تنها برای زنان، بلکه در روابط جنسی و برای زوجین نیز ناخوشایند است. بافت واژن ممکن است در اثر ژنتیک، ویژگی های بدنی، ضربه، زایمان یا سقط جنین، روابط جنسی متعدد، افزایش سن و مواردی از این دست، استحکام خود را از از دست داده و گشاد شود. این موضوع علاوه بر مشکلاتی که برای زنان ایجاد می کند، تاثیر مستقیمی روی روابط جنسی و میزان رضایتمندی همسران دارد. به همین دلیل، در این مقاله روش های مختلف تنگ کردن واژن و همچنین، تنگ کردن واژن با جدیدترین روش که اثری قطعی و بادوام دارد را، توضیح داده ایم.

بهترین روش های تنگ کردن واژن
تنگ کردن واژن با بهترین روش – دکتر الهام صفاریه

تنگ کردن واژن

روش هایی که برای تنگ کردن واژن در دسترس قرار دارند را می توانیم به دو گروه روش های جراحی و روش های غیر جراحی تقسیم بندی کنیم. گذشته از اینکه در بین روش های غیر جراحی و جراحی، ممکن است گزینه هایی ناکارآمد و حتی مضر وجود داشته باشد، اینکه استفاده از کدام روش برای فرد مناسب تر است، بستگی به وضعیت جسمی، میزان گشادی و شل شدگی واژن و همچنین سلیقه او دارد. احتمالا بعضی از بیماران ترجیح می دهند مشکل خود را بدون جراحی حل کنند!

روش های جراحی تنگ کردن واژن

در سالهای اخیر روش های جراحی تنگ کردن واژن مورد استقبال و استفاده بسیاری از زنان قرار گرفته اند. این روش ها علاوه بر اینکه کاربرد زیبایی دارند، به نوعی روش درمانی نیز محسوب می شوند. زیرا شل شدگی و گشادی واژن در زنان باعث کاهش میل جنسی و یا مشکلاتی مثل بی اختیاری ادرار می شود. در عمل تنگ کردن واژن، جراح متخصص زنان عضلات و بافت های شل شده در کف لگن و همینطور کانال واژن را به هم نزدیک می کند. به این ترتیب، واژن تنگ تر شده و اختلالات عملکردی و ساختاری آن برطرف می گردد.

انواع جراحی های تنگ کردن واژن

در حال حاضر روش های مختلفی که برای تنگ کردن واژن در دسترس هستند، موارد زیر زیر را شامل می شوند:

  • تنگ کردن واژن با جراحی واژینوپلاستی
  • تنگ کردن واژن با عمل پرینورافی
  • تنگ کردن واژن با لیزر
  • تنگ کردن واژن با دستگاه آر اف

این روش ها در شدت تهاجمی بودن، میزان اثر بخشی و ماندگاری نتیجه با هم تفاوت دارند. بنابراین انتخاب مناسب ترین و موثر ترین روش تنگ کردن واژن برای هر فرد، نیاز به بررسی اختصاصی دارد. به همین منظور اگر شما نیز به مشکل شل شدگی یا گشادی واژن دچار هستید، لازم است به جراح متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. پزشک با معاینه و بررسی وضعیت شما، بهترین روش را به شما معرفی خواهد کرد.

روش های تنگ کردن واژن با لیزر و آر اف (RF) نسبت به سایر روش های جراحی کم تهاجمی تر هستند و نیاز به بیهوشی ندارند؛ اما معمولا نمی توان از آنها انتظار نتیجه ی مادام العمر داشت.

اصلی ترین علت های گشادی واژن

شل شدن بافت های واژن که باعث گشادی و افتادگی آن می شوند، در اثر علت های مختلفی اتفاق می افتد. ادامه به مهم ترین و رایج ترین علت های گشادی واژن اشاره کرده ایم:

  • ژنتیک و استحکام ضعیف عضلات به طور مادرزادی
  • افزایش سن
  • بارداری های متعدد
  • زایمان طبیعی 
  • رابطه جنسی زیاد و متعدد

عوارض گشاد شدن واژن

گشاد شدن واژن، میل جنسی زنان را کم می کند. علاوه بر این، به دلیل پایین آوردن اعتماد به نفس آنها و ایجاد احساس عدم جذابیت، روابط جنسی آنان را نیز مختل می کند.

زنانی که به گشادی واژن مبتلا هستند، در معرض خطر ابتلا به عفونت های مختلف و بی اختیاری ادرار نیز قرار دارند.

مهم ترین مشکلات و عوارض گشاد شدن واژن، موارد زیر هستند:

  • کاهش اعتماد به نفس
  • کاهش میل و لذت جنسی
  • خروج هوا از واژن
  • بی اختیاری ادرار
  • عفونت 

عمل تنگ کردن واژن برای چه افرادی مناسب است؟

در حالت طبیعی می توان گفت همه ی زنانی که گرفتار مشکلات ناشی از گشادی واژن هستند، می توانند کاندیدای مناسبی برای عمل تنگ کردن واژن باشند.

  • زنانی که زایمان های طبیعی پی در پی داشته اند
  • زنانی که به علت عوامل ژنتیکی و مادرزادی دچار گشادی واژن هستند
  • زنانی که به دلیل گشاد بودن واژن اعتماد به نفس خود را در روابط زناشویی از دست داده اند

و وجود هر مشکل دیگری که مربوط به گشادی واژن باشد، می تواند بعنوان دلیل انجام عمل تنگ کردن واژن در نظر گرفته شود.

تشخیص اینکه کدام روش تنگ کردن واژن برای شما مناسب و نتیجه بخش است، بستگی به معاینات پزشک و صلاحدید ایشان دارد.

آیا عمل تنگ کردن واژن دردناک است؟

با توجه به حساسیت ناحیه واژن، شاید این نگرانی برای بیشتر خانم ها وجود داشته باشد که عمل تنگ کردن واژن چقدر دردناک خواهد بود؟! لازم به ذکر است که برای انجام عمل، شما یا تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی قرار دارید؛ بنابراین دردی احساس نخواهید کرد.

مقداری احساس درد پس از انجام جراحی طبیعی بوده و با داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک، قابل تسکین است. علاوه بر این، درد پس از عمل در طی 2 تا 3 روز بعد از آن از بین می رود.

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارند که بعضی از آنها از طریق جراحی و بعضی دیگر شامل روش های غیر جراحی هستند. این روش ها در میزان و دوام نتیجه باهم تفاوت داشته و تشخیص مناسب ترین روش بستگی به نظر جراح متخصص زنان دارد.

عمل تنگ کردن واژن هم کاربرد زیبایی و هم کاربرد درمانی دارد. بنابراین برای دستیابی به نتیجه دلخواه و با تجربه کمترین عوارض و خطرات، مهم ترین توصیه این است قبل از انجام آن درباره ی تخصص و مهارت جراح متخصص زنان آگاهی و اطمینان کسب کنید.

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا