بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان در سمنان

رشد و تکثیر غیر طبیعی و بیش از حد سلول های تخمدان، باعث ابتلا به سرطان تخمدان در زنان می شود. متاسفانه سلول های سرطانی با سرعت زیادی رشد کرده و می توانند به بافت های دیگر بدن نیز سرایت کنند. شرط لازم برای درمان تمام بیماری ها، خصوصا انواع سرطان، تشخیص زود هنگام و آغاز هرچه سریعتر پروسه درمان است. بدیهی است که درمان موفقیت آمیز سرطان تخمدان، نیازمند مراجعه به پزشکی حاذق و توانمند در این حوزه است. ما در این مقاله ضمن مطرح نمودن اساسی ترین ویژگی های یک متخصص و انکولوژیست زنان خوب، به معرفی بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان در سمنان نیز پرداخته ایم. با ما همراه باشید…

بهترین دکتر درمان سرطان تخمدان
بهترین دکتر درمان سرطان تخمدان

سرطان تخمدان چگونه تشخیص داده می شود؟

با وجود سالها تحقیق و پژوهش، کارشناسان هنوز به طور کامل موفق نشده اند تا آزمایشی قطعی برای غربالگری سرطان تخمدان ارائه دهند. به همین دلیل، تشخیص این بیماری در مراحل اولیه اغلب دشوار است. اگر پزشک معالج شما در حین معاینات دیگر و یا چکاپ های دوره ای، مورد شک برانگیزی مربوط به وجود سرطان تخمدان مشاهده کند، در مورد علائم دیگر از شما سوال کرده و معاینه لگن را انجام می دهد. در طول معاینه، هرگونه رشد غیرطبیعی یا بزرگ شدن اندام ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

معمولا برای دستیابی به تشخیص دقیق، نیاز به انجام آزمایش های تکمیلی است. رایج ترین این آزمایش ها موارد زیر هستند:

  • آزمایش های تصویربرداری
  • آزمایش خون
  • لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی، یک روش تشخیصی و درمانی سرطان تخمدان است. استفاده از لاپاراسکوپ، این امکان را برای پزشک فراهم می کند تا محدوده ی داخلی تخمدان ها را به وضوح ببیند و هرگونه عامل غیر طبیعی را شناسایی کند. همچنین از لاپاراسکوپی می توان در مورد درمان و برداشتن کیست ها و توده های داخل رحم و تخمدان نیز بهره برد.

روش های درمان سرطان تخمدان

سرطان تخمدان چهار مرحله دارد. در این سیستم مرحله بندی، کمترین عدد نشان دهنده ی کمترین شدت است. بنابراین هرچه بیماری جدی تر و پیشرفته تر باشد، در مرحله بالاتری قرار دارد. برای مثال: سرطان تخمدان مرحله چهار، شدیدترین حالت سرطان است که به نواحی دیگر بدن نیز سرایت کرده است.

هدف اصلی در درمان سرطان این است که تا حد امکان، تمام توده سرطانی و بقایای آن از بدن بیمار خارج شود. روش های درمانی رایج  برای سرطان تخمدان عبارتند از:

  • جراحی 
  • شیمی درمانی
  • پرتو درمانی
  • هورمون تراپی
  • درمان هدفمند سرطان

بدون شک، پزشک و متخصص زنان شما که پروسه درمان خود را تحت نظر ایشان می گذرانید، نقش اساسی و تعیین کننده در نتیجه بخشی روش های درمانی دارد. به همین دلیل ضرورت دارد که به بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام پزشک بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان بوده و می تواند موثر ترین روش درمان را برای شما در پیش بگیرد، مواردی را باید مد نظر قرار دهید. اساسی ترین این موارد در ادامه ذکر کرده ایم:

  • یک متخصص انکولوژیست خوب سرطان های زنان، باید در صورت وجود هر نوع نشانه که ممکن است ناشی از سرطان تخمدان باشد، آزمایش های تکمیلی را برای تشخیص قطعی تجویز نماید.
  • بررسی پرونده پزشکی بیمار، سوابق بیماری و وجود سرطان تخمدان در خانواده او، از مهم ترین اقداماتی که یک متخصص زنان باید انجام دهد. بیمارانی که سابقه ی خانوادگی سرطان تخمدان یا سابقه ابتلا به انواع دیگری از سرطان را دارند، باید با دقت بیشتری تحت نظر باشند.
  • همه ی روش های درمان سرطان تخمدان، لزوما برای تمام بیماران مناسب نیستند. مناسب ترین روش برای درمان هر بیمار، بستگی به شرایط سرطان و وضعیت جسمانی او دارد. حتی شاید در برخی مواقع نیاز به استفاده همزمان از دو یا چند روش درمانی باشد. بنابراین، تجویز درمان مناسب را فقط می توان از پزشکی با سطح علمی و تجربه ی بالا در این زمینه انتظار داشت.
  • بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان، در کمال صداقت با بیمار خود صحبت کرده و او را از تمام جزییات مربوط به بیماری مطلع می کند. اگر سرطان در مرحله بسیار پیشرفته ای باشد، از دادن امید واهی به بیمار خودداری می کند. همچنین سختی ها، چالش ها و تمام دستورالعمل های لازم در دوره ی درمان ا به وضوح و با صراحت به بیمار خواهد گفت.

معرفی بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان در سمنان

دکتر الهام صفاریه، جراح و متخصص زنان و زایمان با فلوشیپ انکولوژی زنان دارای مهارت و تجربه بالا در حوزه درمان سرطان تخمدان و سایر سرطان های زنان بوده که تاکنون بیماران بسیار زیادی را به طور کامل درمان کرده اند. دکتر الهام صفاریه با داشتن سوابق حرفه ای در زمینه پژوهش و آموزش در مراکز معتبر علمی-پزشکی و درمانی، خدمات بسیار ارزشمندی را در مورد درمان سرطان های زنان و سرطان تخمدان ارائه کرده اند.

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا