دکتر الهام صفاریه
Search
Close this search box.

بهترین متخصص برای درمان زگیل تناسلی در سمنان

در این مقاله قصد داریم بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی در سمنان را معرفی کرده و توضیحات کاربردی و مختصری را درباره درمان زگیل تناسلی و روش های آن به شما عزیزان ارائه نماییم. زگیل های تناسلی در اثر آلوده شدن به ویروس اچ پی وی (HPV) بر روی سطح پوست ایجاد می شوند. با این وجود اگر زگیل شما باعث اذیت و ناراحتی تان نمی شود، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر دچار خارش، سوزش و درد بوده و یا نگران گسترش عفونت در بدن خود هستید، می توانید با مراجعه به بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی در سمنان، درمان مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

بهترین متخصص برای درمان زگیل تناسلی

شاید این نکته را بدانید که زگیل ها اغلب پس از درمان برمی گردند؛ و هیچ درمان کامل و صد درصدی هم برای خود ویروس وجود ندارد.بهترین متخصص برای درمان زگیل تناسلی می تواند زگیل ها را با توجه به تعداد، اندازه و محل تشکیل آنها با استفاده از روش مناسب از بین برده و شما را درباره ی مراقبت ها و جلوگیری از انتقال این ویروس راهنمایی کند.

درمان زگیل تناسلی

به طور کلی روش های زیر برای درمان زگیل تناسلی در دسترس قرار دارند:

مصرف دارو

این دارو ها عموما پماد، کرم و یا محلول های موضعی هستند؛ یعنی مستقیماً باید روی پوست مالیده شوند.

پماد ایمی کیمود (Aldara، Zyclara).

به نظر می رسد این کرم توانایی سیستم ایمنی را برای مبارزه با زگیل تناسلی تقویت می کند. تا زمانی که کرم روی پوست قرار دارد باید از تماس جنسی خودداری شود. مصرف این کرم باعث نازک شدن و تضعیف کاندوم می شود. 

یکی از عوارض جانبی احتمالی آن، قرمزی پوست است.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (Condylox). 

پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. متخصص زنان با در نظر گرفتن وضعیت بیمار و نوع و تعداد زگیل ها، می تواند مصرف آن را تجویز نماید. پودوفیلوکس حاوی همان ترکیب فعال است، اما می توانید آن را در خانه نیز استفاده کنید.

هرگز از پودوفیلوکس به صورت داخلی استفاده نکنید. علاوه بر این، استفاده از این دارو در دوران بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

تری کلرواستیک اسید 

این درمان شیمیایی زگیل تناسلی را می سوزاند و می تواند برای زگیل های داخلی هم استفاده شود. عوارض جانبی ممکن است شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

سعی نکنید زگیل تناسلی را با داروهای رفع زگیل بدون نسخه درمان کنید. این داروها برای استفاده در ناحیه تناسلی در نظر گرفته نشده اند

عمل جراحی

ممکن است برای برداشتن زگیل‌های بزرگ‌ تر، زگیل‌هایی که به داروها پاسخ نمی‌دهند یا زگیل تناسلی در بانوانی که باردار هستند؛ نیاز به جراحی وجود داشته باشد. زنان باردار به دلیل اینکه در هنگام زایمان ویروس را به فرزند خود منتقل نکنند، باید برای از بین بردن زگیل ها اقدام نمایند.

 گزینه های جراحی برای از بین بردن زگیل تناسلی عبارتند از:

انجماد با نیتروژن مایع (کرایوتراپی). 

کرایوتراپی با ایجاد تاول در اطراف زگیل ها عمل می کند. همانطور که پوست در حال بهبود دادن التهاب ناشی از انجماد است، زگیل ها نیز از بین می روند و پوست جدید بدون این ضایعات ظاهر می شود. این روش درمانی ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد. عوارض جانبی بسیار خفیف هستند و معمولا شمال کمی درد، سوزش و تورم است.

الکتروکوتر

 در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود. ممکن است بعد از عمل کمی درد و تورم داشته باشید

برداشتن با جراحی

زگیل ها را می توان در جراحی بوسیله تیغ استریل جراحی قطع کرد. برای این درمان به بیهوشی موضعی یا عمومی نیاز خواهید داشت و ممکن است پس از آن درد داشته باشید.

درمان با لیزر 

این روش، که از پرتو شدید نور استفاده می کند، ممکن است کمی گران تر از درمان های دیگر باشد  و معمولاً برای زگیل های بزرگ، متعدد و سخت در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی آن می تواند شامل زخم و درد باشد.

بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی چه ویژگی هایی دارد؟

درمان زگیل تناسلی موضوعی است که به هیچ عنوان نباید ساده از کنار آن رد شد. متاسفانه آمار انتقال و ابتلا به این بیماری در کشور ما نیز تعداد قابل توجهی را در بر دارد. از آنجایی که برخی از انواع ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی منجر به سرطان های مختلف و بویژه سرطان دهانه رحم در زنان می شوند، لازم است خانم ها مراقبت های لازم و پیشگیرانه را جدی بگیرند و به محض مشاهده علائم زگیل تناسلی به متخصص زنان مراجعه کنند. لازم به ذکر است که افراد زیادی نیز آلوده به این ویروس هستند بدون آنکه خودشان بدانند! بنابراین در رابطه با این بیماری حتما با بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی صحبت کرده و آگاهی های لازم و ضروری را کسب نمایید. بهترین متخصص برای درمان زگیل تناسلی، در واقع یک جراح متخصص زنان و فلوشیپ انکولوژی زنان بوده و به همین ترتیب می تواند درمان موثر زگیل های تناسلی را برای هر بیمار تشخیص داده و آن ها را به بهترین نحو انجام دهد. بدون شک استفاده از ابزار و تجهیزات با کیفیت و دارای تاییدیه یکی از شرایط لازم برای درمان موفقیت آمیز است.

یک متخصص حرفه ای و اخلاق مدار، به هیچ عنوان نگاه قضاوت گرانه نسبت به بیماران نداشته و از کلمات و جملات نامناسب برای صحبت با آنان استفاده نمیکند. بنانبراین با اطمینان خاطر، می توانید مشکلات خود را بیان کرده و سوال های موجود در ذهن خود را از ایشان بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

دکتر الهام صفاریه از بهترین متخصص های زنان و زایمان در سمنان هستند که می توانید برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی به ایشان مراجعه کرده و یا مشاوره های لازم در این خصوص را دریافت نمایید.

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا