بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان

آیا به دنبال پیدا کردن بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان هستید؟!

از دست دادن کنترل مثانه می تواند ناراحت کننده و آزاردهنده باشد. در حالی که تقریباً از هر 3 زن، 1 نفر ممکن است بی اختیاری ادرار را تجربه کند. خوشبختانه با توجه به گزینه های درمانی موجود، نیازی نیست تحت فشار ناشی از این عارضه زندگی کنید. در صورتی که ساکن سمنان هستید، میتوانید با مراجعه به بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان، از تغییرات سبک زندگی و دارو گرفته تا فیزیوتراپی و جراحی های کم تهاجمی و به طور کلی با انواع گزینه های درمانی موفق، متناسب با نیازها و سبک زندگی خود آشنا شوید…

00:47
truncate dir-rtl

انجام جراحی TOT برای درمان بی‌اختیاری ادرار

بهترین دکتر درمان بی اختیاری ادرار در سمنان را چطور پیدا کنیم؟

اختلال بی اختیاری ادرار در زنان دو برابر بیشتر از مردان است. یک جراح متخصص و انکولوژیست زنان می تواند به شما در مورد درمان های پزشکی و جراحی موجود برای این عارضه توصیه های مناسب ارائه دهد. بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان باید خصوصیات و ویژگی های مختلفی داشته باشد، چرا که این مشکل بسیار حساس است و می تواند زندگی روزمره فرد را مختل کند.

یکی از بهترین روش ها برای یافتن بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان بررسی سوابق کاری و درصد موفقیت وی در حصول نتایج درمانی موثر است.

بررسی علت بی اختیاری ادرار در زنان جوان

بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان چه ویژگی هایی دارد؟

برخی از ویژگی های بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان شامل موارد زیر است:

  • یک پزشک ایده آل باید در این زمینه ماهر و متخصص باشد و مدارک علمی خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کرده باشد.
  • باید با حوصله و با اخلاق باشد و با مراجعین خود برخورد مناسبی داشته باشد.
  • بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار باید از مجهزترین و پیشرفته ترین ابزار و دستگاه ها جهت اقدامات تشخیصی و درمانی استفاده کند.
  • داشتن سابقه درمان های موفقیت آمیز و درصد رضایت بیمار بالا، یکی دیگر از ویژگی هایی است که می توانید در هنگام انتخاب پزشک خود به آن توجه نمایید.

روش های درمان بی اختیاری ادرار

درمان بی اختیاری ادرار به عوامل متعددی از جمله نوع مشکل بی اختیاری، شدت بی اختیاری و علت زمینه ای آن بستگی دارد. برای درمان موفقیت آمیز این مشکل ممکن است ترکیبی از درمان ها مورد نیاز باشد. اگر یک بیماری زمینه ای باعث علائم شما شود، پزشک ابتدا آن عارضه را درمان می کند.

پزشک شما ممکن است درمان‌های کمتر تهاجمی را برای شروع توصیه کند و اگر این تکنیک‌ها به شما کمک نکنند، به سراغ گزینه‌های دیگر برود.

تکنیک های رفتاری

  • آموزش کنترل مثانه، برای به تعویق انداختن فاصله بین ادرار کردن: برای این کار می بایست هر بار که احساس می‌کنید میل به ادرار کردن دارید، سعی کنید به مدت 10 دقیقه خود را از رفتن به توالت بازدارید. هدف این است که زمان بین رفتن به توالت را تا زمانی که فقط هر 2.5 تا 3.5 ساعت ادرار کنید طولانی کنید.
  • ادرار مضاعف: به شما کمک می کند یاد بگیرید که مثانه خود را به طور کامل تخلیه کنید تا از بی اختیاری ادرار جلوگیری کنید. ادرار مضاعف یعنی ادرار کردن، سپس چند دقیقه صبر کردن و دوباره تلاش کردن.
  • تنظیم تایم های برنامه ریزی شده برای رفتن به دستشویی: بین هر دو تا چهار ساعت یکبار برای تخلیه مثانه خود اقدام کنید؛ به جای اینکه منتظر ایجاد احساس نیاز به رفتن به دستشویی باشید.
  • مدیریت مایعات مصرفی و رژیم غذایی: برای به دست آوردن مجدد کنترل مثانه، ممکن است لازم باشد مصرف الکل، کافئین یا غذاهای اسیدی را کاهش دهید یا از آن اجتناب کنید. کاهش مصرف مایعات، کاهش وزن یا افزایش فعالیت بدنی نیز می تواند مشکل را کاهش دهد.

تمرینات عضلات کف لگن

پزشک معالج از شما خواهد خواست که تمرینات زیر را به طور مکرر انجام دهید تا در نهایت ماهیچه هایی را که در کنترل ادرار نقش دارند، تقویت کنید. این تکنیک ها که به عنوان تمرینات کگل نیز شناخته می شوند، به بطور ویژه برای بی اختیاری استرسی موثر هستند.

برای انجام تمرینات عضلات کف لگن، تصور کنید که سعی می کنید جریان ادرار خود را متوقف کنید. سپس:

  • ماهیچه هایی را که برای نگه داشتن ادرار استفاده می کنید منقبض کنید و پنج ثانیه نگه در همان حالت نگه دارید و سپس به مدت پنج ثانیه ماهیچه ها را شل کنید. (اگر این کار خیلی سخت است، با نگه داشتن دو ثانیه و استراحت برای سه ثانیه شروع کنید.)
  • سعی کنید تا با تمرین کردن انقباضات را تا هر بار 10 ثانیه بتوانید نگه دارید.
  • حداقل سه ست 10 تایی برای هر روز را در برنامه خود بگنجانید.

برای کمک به شناسایی و انقباض عضلات مناسب، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که با یک فیزیوتراپیست کف لگن کار کنید یا تکنیک‌های بیوفیدبک را امتحان کنید.

داروها

  • آنتی کولینرژیک ها: آنتی کولینرژیک ها می توانند باعث آرام شدن مثانه بیش فعال شوند ومی توانند در دمان بی اختیاری فوری مفید باشند.
  • میرابگرون (میربتریک): این دارو که برای درمان بی اختیاری فوری استفاده می شود، عضله مثانه را شل می کند و می تواند میزان ادراری را که مثانه شما می تواند نگه دارد افزایش دهد. همچنین ممکن است میزان دفع ادرار را در یک بار افزایش دهد و به تخلیه کامل مثانه شما کمک کند.
  • مسدود کننده های آلفا: در مردانی که بی اختیاری فوری دارند یا بی اختیاری سرریز دارند، این داروها عضلات گردن مثانه و فیبرهای عضلانی پروستات را شل می کنند و عمل تخلیه کردن مثانه را آسان تر می کنند.

·       استروژن موضعی: استفاده از استروژن موضعی با دوز کم به شکل کرم، حلقه یا چسب واژینال ممکن است به تقویت و جوانسازی بافت‌های مجرای ادرار و نواحی واژن کمک کند.

تحریک الکتریکی

در این روش درمانی الکترودها برای تحریک و تقویت عضلات کف لگن به طور موقت در رکتوم یا واژن شما قرار می گیرند. تحریک الکتریکی ملایم می‌تواند برای بی‌اختیاری استرسی و بی‌اختیاری فوری مؤثر باشد، اما ممکن است در طی چند ماه به چندین درمان نیاز داشته باشید.

درمان های مداخله ای

درمان های مداخله ای که ممکن است به بی اختیاری ادرار کمک کند عبارتند از:

·       تزریق حجم دهنده ها; در این روش یک ماده مصنوعی به بافت اطراف مجرای ادرار تزریق می شود. مواد حجم دهنده به توانایی بستن مجرای ادراری کمک کرده و منجر به کاهش نشت ادرار می شوند. این روش برای درمان بی اختیاری استرسی است و به طور کلی نسبت به درمان های تهاجمی تر مانند جراحی موثرتر است.

·       بوتاکس. در افرادی که مثانه بیش فعال و بی اختیاری ادراری دارند تزریق بوتاکس به عضله مثانه می تواند مفید باشد.

·       محرک های اعصاب;  دستگاه هایی هستند که برای تحریک اعصاب درگیر در کنترل مثانه (اعصاب خاجی) از پالس های الکتریکی بدون درد استفاده می کنند. یک نوع ا زاین محرک های اعصاب در زیر پوست باسن شما کاشته می شود و به سیم هایی در قسمت پایین کمر متصل می شود. نوع دیگر ان یک پلاگ قابل جابجا کردن است که در واژن قرار داده می شود. تحریک کردن اعصاب خاجی اگر درمان های دیگر موثر واقع نشده باشند، می تواند مثانه بیش از حد فعال و بی اختیاری ادراری را کنترل کند.

درمان قطعی بی اختیاری ادرار در زنان

اگر درمان های دیگر موثر نبودند، چندین روش جراحی می توانند مشکلاتی را که باعث بی اختیاری ادرار می شوند درمان کنند:

  • عمل اسلینگ; برای این کار از مواد مصنوعی  یا نوارهایی از بافت بدن شما برای ایجاد یک زنجیر لگنی در زیر مجرای ادرار و ناحیه گردن مثانه ، استفاده می شود. زنجیر به بسته نگه داشتن مجرای ادرار به خصوص زمانی که سرفه یا عطسه می کنید کمک می کند. این روش در درمان بی اختیاری استرسی کاملا موثر است.
  • آویز گردن مثانه. این روش برای حمایت از مجرای ادرار و گردن مثانه( ناحیه ای از ماهیچه ضخیم شده که در آن مثانه به مجرای ادرار وصل می شود)، طراحی شده است. این روش شامل یک برش شکمی است، بنابراین در طول بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.
  • جراحی پرولاپس: در زنانی که پرولاپس اندام لگنی و بی اختیاری مختلط دارند، ترمیم افتادگی اندام لگن به تنهایی علائم بی اختیاری ادرار را بهبود نمی بخشد و جراحی ممکن است شامل ترکیبی از عمل اسلینگ و جراحی پرولاپس باشد.
  • اسفنکتر ادرار مصنوعی; یک حلقه کوچک پر از مایع در اطراف گردن مثانه کاشته می‌شود تا اسفنکتر ادرار را تا زمانی که نیاز به ادرار وجود داشته باشد بسته نگه دارد. برای ادرار کردن، دریچه ای را فشار می دهید که در زیر پوست شما کاشته شده است که باعث می شود حلقه باد کند و به ادرار از مثانه شما اجازه جریان پیدا می کند.

معرفی بهترین متخصص بی اختیاری ادرار در سمنان

اگر بی اختیاری ادرار دارید و باعث ناراحتی شما می شود، منتظر نمانید که خود به خود بهبود حاصل شود. دکتر الهام صفاریه، جراح و متخصص زنان و انکولوژیست بعنوان بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان می توانند علت را شناسایی کرده و بهترین درمان را برای کمک به شما توصیه کند.

دکتر الهام صفاریه، بعنوان بهترین متخصص درمان بی اختیاری ادرار در سمنان با بهره گیری از بهترین تجهیزات و جدیدترین متدهای روز در کنار شما خواهد بود تا پروسه درمان موفقیت آمیزی را سپری کنید.

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا