دکتر الهام صفاریه
Search
Close this search box.

جوانسازی واژن با تکنولوژی آر اف RF

جوانسازی واژن با رادیوفرکوئنسی یا آر اف RFT یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی، جوانسازی و رفع نقص های ناحیه تناسلی است. در سالهای اخیر با توسعه دانش و صنعت پزشکی، از فرکانس های رادیویی برای اعمال مختلف زیبایی و درمانی استفاده می شود. در همین راستا در حال حاضر، برای اقدامات زیبایی، جوانسازی و حتی درمان بسیاری از اختلالات زنان نیز، از این روش‌ مبتنی بر انرژی استفاده می شود. 

در این مقاله نحوه استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی (آر اف) برای جوانسازی واژن را توضیح  داده و به مزایا و عوارض آن نیز اشاره کرده ایم.

عزیزانی که در شهر سمنان سکونت دارند، در صورت علاقه به جوانسازی واژن با آر اف می توانند برای انجام آن توسط بهترین جراح متخصص زنان و با استفاده از به روز ترین دستگاه ها و ابزار، با مطب دکتر الهام صفاریه تماس بگیرند.

جوانسازی واژن با آر اف در سمنان

بدن زنان پس از زایمان، یائسگی و یا به دلیل بسیاری از دلایل هورمونی و فیزیکی، تغییرات زیادی را تجربه می کند. ناحیه تناسلی و واژن نیز دچار این تغییرات خواهد شد. در اثر زایمان و تغییر سطح استروژن، عضلات واژن با گذشت زمان شل می شوند. شل بودن واژن باعث می شود زنان به دلیل سستی و حساسیت کمتر از رابطه جنسی لذت نبرند. علاوه بر این شل و افتاده شدن واژن میتواند اختلالات عملکردی مثل: بی اختیاری ادرار نیز برای زنان بوجود آورد.

بسیاری از زنان با مشکلاتی مانند نارضایتی جنسی، خشکی، درد، حساسیت کم و غیره در حین رابطه جنسی به پزشک زنان مراجعه می کنند. تغییرات واژن و کاهش کیفیت روابط جنسی و احساسی که بانوان نسبت به بدن خود دارند، باعث می شود اعتماد بنفس آنها تحت تاثیر قرار گرفته و حتی از روابط صمیمی و عاشقانه با همسر خود، پرهیز کنند. جالب است بدانید که عدم برقراری رابطه جنسی منظم و رضایت بخش، بر سلامتی روحی و جسمی زنان بسیار موثر است. 

همانطور که اقدامات زیبایی و جوانسازی در صورت و سایر قسمت های بدن میتواند تاثیر مثبت و چشمگیری بر احساس جوانی و شادابی و روحیه افراد داشته باشد، زیبایی و جوانسازی واژن نیز به زنان کمک می کند تا با جوان سازی واژن خود، زیبایی و جذابیت بیشتری را احساس کنند.

جوانسازی واژن با آر اف یک رویکرد غیر تهاجمی است که نتایج فوق العاده ای را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از رادیوفرکوئنسی یا آر اف RF برای جوانسازی واژن

در این درمان، امواج فرکانس رادیویی باعث تحریک بازسازی کلاژن در بافت های واژن می شود. این فرآیند باعث تقویت عضلات واژن و بهبود عملکرد واژن خواهد شد. استفاده از آر اف هم برای نیازهای پزشکی و هم برای نیازهای ترمیمی و زیبایی قابل انجام است.  از آنجایی که این اقدام نسبتا غیر تهاجمی است، از نظر تجربه درد و خونریزی بعد از عمل، بر اقدامات جراحی ارجحیت دارد. علاوه بر این، نیاز به بستری در بیمارستان نداشته، هزینه کمتری دارد و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است.

درمان با فرکانس رادیویی می تواند با سفت کردن دهانه واژن و مجرای ادرار، جوانی واژن را به شما باز گرداند. این امر مطمئناً می تواند رضایت جنسی را برای بسیاری از زنان و همسران آن ها بهبود بخشد.

انرژی حاصل از RF بافت های همبند واژن را گرم می کند و به دلیل افزایش جریان خون، بدن را برای تولید کلاژن جدید تشویق می کند. کلاژن سازی بافت های واژن را بازسازی کرده و موجب سفت و محکم شدن آن می شود. در این پروسه نه تنها ماهیچه های دیواره واژن، بلکه عضلات دهانه واژن را نیز منقبض می گردند که به بهبود اختلالاتی مانند بی اختیاری ادرار استرسی کمک می کند.

دستگاه های فرکانس رادیویی (آر اف) متعددی برای جوانسازی واژن در بین تجهیزات پزشکی وجود دارد که در کیفیت، ایمنی و اثربخشی باهم تفاوت هایی دارند.

مزایا و کاربردهای آر اف در زیبایی و جوانسازی واژن

  • تقویت و سفت تر شدن واژن برای بهبود رضایت جنسی با افزایش حساسیت و انعطاف پذیری
  • خشکی و درد واژن و مجرای ادرار را کاهش می دهد.
  • کمک به سندرم تناسلی ادراری یائسگی، دیسپارونی و آتروفی واژن.
  • PH واژن و رطوبت را تنظیم و متعادل می کند.
  • عملکرد واژن و مجرای ادرار را تقویت می کند.
  • افزایش برانگیختگی و ارگاسم (OD) در طول رابطه جنسی.
  • اصلاح ظاهر ولوار (دهانه واژن)
  • بهبود فشار واژن و بی اختیاری ادرار (SUI)

جوانسازی واژن با آر اف برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی در سن مناسب (حدودا بعد از 18 سالگی) که قصد دارد کیفیت رابطه جنسی خود را بهبود بخشد و حساسیت جنسی خود را بازیابد، می تواند این درمان را انجام دهد. علاوه بر این، بسیاری از زنان از مشکلاتی مانند خشکی واژن یا بی اختیاری ادرار ناشی از شل بودن عضلات ناحیه تناسلی رنج می برند؛ تا جایی که با هربار عطسه، خندیدن و یا سرفه، دچار نشت ادرار می شوند. بی اختیاری ادرار با جوانسازی واژینال گردن مثانه با اعمال فشار کافی بهبود خواهد یافت.

روش جوانسازی واژن با آر اف

پزشک تمام ارزیابی های لازم قبل از استفاده از آر اف را انجام می دهد. اگر دارویی مصرف می کنید، آن هم باید مورد ارزیابی قرار گیرد. این عمل تنها 40 تا 45 دقیقه طول می کشد، بنابراین به صورت سرپایی و به طور کلی بدون بیهوشی انجام می شود. مثانه شما باید قبل از عمل خالی باشد. پزشک یک دستگاه RF را در داخل واژن قرار می دهد و انرژی گرمایی را به بافت ها یا دیواره واژن منتقل می کند. دمای دستگاه بین 35-42 درجه سانتیگراد خواهد بود. این دستگاه RF جریان خون را در بافت ها بهبود می بخشد و تمام بافت واژن را به صورت خارجی و داخلی بازسازی می کند. پروسه جوانسازی واژن با آر اف بدون درد بوده و شاید شما فقط کمی فشار و کمی گرما احساس کنید.

پس از انجام این عمل، می توانید به زندگی عادی خود بازگردید و نیازی به ریکاوری و بستری نخواهید داشت. با این حال، لازم است تا 4 الی 5 روز از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

تقریبا می توان گفت تمام زنانی که جوانسازی واژن با آر اف را انجام داده اند، در روابط جنسی و زناشویی خود به رضایت بسیار بیشتری دست یافته اند. 

عوارض جوانسازی واژن با آر اف

برخی از عوارض جانبی جزئی این درمان عبارتند از:

  • ترشحات واژن بعد از چند روز
  • خارش، قرمزی و تورم خفیف

عوارض جانبی موقتی خواهد بود و با برخی از پمادها قابل درمان است. فقط به خاطر داشته باشید که مانند هر اقدام پزشکی دیگر، باید یک پزشک با تجربه درمان را انجام دهد. در مورد خطرات و عوارض درمان با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت مشاهده عوارض جانبی عمده، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا