دکتر الهام صفاریه
Search
Close this search box.

لابیاپلاستی چه تاثیری بر میل جنسی دارد؟

تقریبا بیشترین سوالی که در خصوص این جراحی وجود دارد، مربوط به تاثیر لابیاپلاستی بر میل و لذت جنسی بانوان است. در واقع این نگرانی کاملا طبیعی و به جا بوده و لازم است که به آن پاسخ درست و شفافی داده شود. خیلی از افراد  به اشتباه معتقدند که لابیاپلاستی، عملی است که صرفاً به دلیل افزایش زیبایی و جذابیت جنسی انجام می شود. اگرچه لابیاپلاستی می تواند اعتماد بنفس فرد را افزایش داده و تجربه رابطه جنسی را برای او لذت بخش تر کند، اما این تنها هدف آن نیست. با درک کاربرد و نحوه تاثیر گذاری لابیاپلاستی بر اندام جنسی، بهتر خواهید توانست که رابطه ی آن با میل و لذت جنسی را متوجه شوید.

“آیا می توانم بعد از لابیاپلاستی رابطه جنسی داشته باشم” 

“آیا لابیاپلاستی بر حس تاثیر می گذارد؟” 

“آیا لابیاپلاستی باعث افزایش یا کاهش حس در حین رابطه جنسی می شود؟”

در واقع پاسخی که به این سوال ها داده می شود، به دو عامل مهم و اساسی بستگی دارد.  

عامل اول: جراحی است که برای انجام عمل به ایشان مراجعه کرده اید

و عامل دوم: سپری شدن زمان مورد نیاز برای بهبودی کامل بدن.

توصیه می شود که افراد حداقل تا چهار هفته از ورزش های شدید بدنی یا داشتن رابطه جنسی اجتناب کنند. برای اطمینان بیشتر حتی بهتر است شش هفته رابطه جنسی واژینال نداشته باشید و بعد از آن با تایید پزشک خود به فعالیت های جنسی عادی خود ادامه دهید.

آیا لابیاپلاستی در حس ناحیه تناسلی تغییر ایجاد می کند؟

این مورد از پرتکرارترین سوالاتی است که از جراح متخصص زنان پرسیده می شود. برای درک آسان تر، می توانیم بگوییم که در حین لابیاپلاستی، در واقع بافت های اضافی بدن برداشته می شوند. هیچ اعصابی آسیب نمی بیند یا برداشته نمی شود.

بنابراین، احساسات و لذت جنسی بعد از لابیاپلاستی، تغییری نخواهد کرد و نیازی نیست پس از جراحی نگران یک تغییر منفی و ناخوشایند در کیفیت روابط جنسی خود باشید. 

با این حال، قطعا بعد از لابیاپلاستی، رضایت و لذت جنسی افزایش قابل توجهی خواهد یافت. زیرا فرد در حین مقاربت، لذت، راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته که به نوبه خود، تجربه لذت بخش تری را رقم خواهد زد. 

آیا لابیاپلاستی تحریک پذیری جنسی را از بین میبرد؟

کاهش بافت لابیا ها نباید بر حس جنسی تأثیر بگذارد. در یک مطالعه ایمنی لابیاپلاستی که توسط انجمن جراحان آمریکا انجام شد، مشخص شد که  بیشتر تکنیک های لابیاپلاستی را می توان با خیال راحت انجام داد، بدون اینکه جایی برای نگرانی بابت از بین رفتن حس و تحریک پذیری جنسی وجود داشته باشد. 

البته تمام این موارد گفته شده مشروط بر این است که لابیاپلاستی توسط جراح متخصص زنان، زایمان و جراحی های ترمیمی انجام شود. زیرا پزشک زنان به خوبی با ساختار و عملکرد دستگاه تناسلی زنانه آشنا بوده و به همین دلیل آسیب ها و خطرات احتمالی عمل را کنترل خواهد کرد.

لابیاپلاستی چه تاثیری بر میل و لذت جنسی دارد؟

بسیاری از زنان نسبت به اندازه و شکل لابیای خود ناراضی هستند و این نارضایتی می تواند بر اعتماد به نفس جنسی آنها تاثیر منفی بگذارد. در برخی موارد، لابیای بزرگ یا متقارن حتی می تواند باعث ناراحتی یا درد فیزیکی در حین رابطه جنسی شود که این امر ممکن است بر راحتی و صمیمیت جنسی تأثیر بگذارد. لابیاپلاستی برای کاهش اندازه لابیاهای مینور یا تغییر شکل آنها به گونه ای طراحی شده است که متقارن تر شوند و در نتیجه هم راحتی فیزیکی و هم اعتماد به نفس جنسی را بهبود بخشد.

لابیاپلاستی می تواند کیفیت رابطه جنسی را از راه های مختلفی بهبود بخشد. با کاهش اندازه لابیا مینور، ناراحتی یا درد فیزیکی در حین مقاربت را کاهش داده یا از بین ببرد. این به نوبه خود می تواند تمایل زنان را برای برقراری فعالیت های جنسی افزایش دهد که موجب تقویت صمیمیت زناشویی خواهد شد. 

علاوه بر این هنگام انجام لابیاپلاستی با کاهش اندازه لابیا مینور، کلیتوریس بیشتر امکان تحریک پذیری پیدا می کند. این وضعیت باعث می شود که سطح لذت جنسی در بانوان بالاتر رفته و ارگاسم راحت تر اتفاق افتد.

سخن پایانی

اگر فکر می کنید نیاز به انجام لابیاپلاستی دارید،، اولین قدم مراجعه حضوری به جراح متخصص زنان و انجام مشاوره تخصصی است. در این مشاوره، پزشک به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهد داد و بررسی می کند که لابیاپلاستی برای شما مناسب است یا خیر؟ و جزئیات این عمل را برایتان توضیح می دهد. لابیاپلاستی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت، میل و رابطه جنسی داشته باشد، اما با این حال درک خطرات بالقوه این عمل بسیار مهم است. مانند هر روش جراحی، همیشه خطر و عوارضی مانند عفونت، جای زخم یا نارضایتی از نتیجه وجود دارد. به همین علت مهم است که یک جراح واجد شرایط و با تجربه را انتخاب کنید که در انجام جراحی های ترمیمی و زیبایی زنان از تسلط و تجربه کافی برخوردار باشد و بتواند در کنترل خطرات و محدودیت ها درست عمل کند. علاوه بر این، روند بهبودی پس از لابیاپلاستی ممکن است ناراحت کننده باشد، به همین منظور باید بدانید چه چیزی می توانید انتظار داشته باشید و چه مراقبت هایی را بعد از لابیاپلاستی رعایت کنید. 

دکتر الهام شیرازی

دکتر الهام صفاریه

دکتر الهام صفاریه متخصص زنان و زایمان، عضو هيات علمي زنان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، استاد برتر و پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضو هییت مدیره بیمارستان سینا سمنان، مدیریت گروه زنان علوم پزشکی سمنان، رییس اسبق دانشکده پزشکی سمنان و… می باشد که در زمینه های مربوط به جراحی زیبایی زنان و درمان انواع سرطان زنان نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا